Sanal Ofis Nedir?

sanal ofis

Sanal Ofis Nedir?

Sanal ofis bir ofise ihtiyacı olmayan firmaların sahiplendiği bir uygulamadır. Özellikle yeni girişimde bulunan firmaların işlerini yasal biçimde yürütebilmesi için şirket kurumlarını gerçekleştirmesi gerekir. Fakat şirket kurulumu yapabilmesi için resmi bir adrese ihtiyaç vardır. Sanal ofislerde bu durumda şirket kurmak isteyenlere prestijli bir adres ve ihtiyaçları olacak pek çok hizmeti sunmaktadırlar.

Ayrıca sanal ofis sahibi olduğunuzda sadece prestijli bir adrese sahip olmazsınız. Ek ücret ödemeden şirket ihtiyacı olan operasyonel destek alırsınız. Posta ve kargolarınız yönetilir, telefonlarınız karşılanır, gelen misafirleriniz karşılanarak ağırlanır.

Sanal ofis kiraladığınız taktirde alacığınız hizmetleri sıralayacak olursak;

  • Yüksek hızda internet hizmeti
  • Printer
  • Faks,
  • Fotokopi,
  • Self servis çay – kahve

gibi kullanabileceğiniz bir çok imkanın yanı sıra, müşterileriniz ile ister özel bir ofis içinde isterseniz toplantı odalarında görüşme sağlayabilir, indirim imkanlarından kolaylıkla yararlanabilirsiniz.

sanal ofis nedir

Peki Sanal Ofis Kurmak İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Kurmak istediğiniz şirket türünü belirleyin

Eğer sanal ofis sahibi olacaksınız, ilk işiniz şirket türüne karar vermenizdir. Bu şirketin anonim şirket, limited şirket, şahıs şirketi gibi hangisini gireceğine karar vermiş olmanız gerekmektedir. Sonrasında hazırlamanız gereken evraklar başvuracağınız kurumlar tercihinize göre olacaktır. Kuruluş prosedürüne uyduğu taktir de sanal ofis adresinize dernek bile kurmanız mümkündür.

Sanal Ofis Kurmak İçin Gerekli Evraklar

Eğer şirketiniz yeni kurulacak bir şirketse önlü arkalı çekilmiş kimlik fotokopisi, ikametgah adresi ve üzerinde kuruluş aşamasında yazan kaşe size yapılacak işlemlerin gönderilmesi için e-posta adresiniz.

Vergi Dairesi ve Ticaret Odası İşlemlerini Tamamlayın

Şirketi hangi türde kurulacağına karar verildikten sonra yapılması gereken Ticaret Odası‘na kayıt yaptırıp vergi dairesinde mükelleflik açmaktır. Eğer sanal ofisle şahıs şirketi kuracak olursanız noterden ticaret unvanı sertifikası düzenletmeniz gerekmektedir. Bu sertifikada ticaret unvanı, şirket sahibinin adı ve soyadı, iş adresi gibi bilgilere yer verilmektedir. Sermaye şirketlerinin ise ilgili bakanlıktan şirket kuruluşu için izin almaları gerekmektedir.

Girişimcilerin bir mali müşavirle çalışmaları gerekmektedir. Mali müşavire hazırlatılan şirket ünvanlı ve NACE kodlu sözleşme noter huzurunda yapılır. Daha sonra mali müşaviriniz bağlı olduğunuz vergi dairenizden vergi numarası alır. Ve sonrasında Ticaret Odası’ndan vergi dairesi memurları şirketinizi kontrole gelecektir.

Sanal Ofis Vergilendirmesi Nedir?

Vergi mükellefi olan çalışanların şirket kurmak veya adres değiştirmek için vergi dairesine bildirimde bulunması gerekmektedir. Eğer var olan ofisinizi sanal bir adrese taşıyacaksanız vergi dairesi yeni adresinize göre değişir fakat vergi numaranız aynı kalmaktadır. Bu durumda sanal ofisinizin bağlı olduğu vergi dairesine başvurmanız gerekmektedir. Vergi dairesi yoklaması sırasında resmi evrakların kopyasını göstermeniz gerekmektedir. Bu nedenle kimlik, imza sirküleri, vergi levhası ve şirkette sizden başka çalışan kayıtlı ise bu çalışanların SSK dökümü gibi belgeleri göstererek şirketinizin kurulumunu gerçekleştirebilir ve artık vergi numaranızla birlikte ticari faaliyetlere bulunabilirsiniz.

Sanal ofis hizmeti hakkında detaylı bilgi için iletişim bilgilerimizden ya da aşağıdaki form üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.






    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Tıkla Ara